Az erdélyi sztrádaszakasz építése várhatóan 2012-ben fejeződik be - mondta Walker Kimball, a Bechtel romániai irodavezetője, aki hozzátette: az építkezéshez minél több helyi nyersanyagot és munkaerőt vesznek majd igénybe. A beszállítók kiválasztása még nem történt meg, annyi azonban biztosnak látszik, hogy az amerikai céggel már több mint húsz éve együttműködő török NK vállalat részt kap a beruházásban.
Idén két pályaszakaszon kezdődik meg az építkezés: az 52 kilométeres Kolozs megyei, és az azt a magyar határral összekötő bihari szakaszon. Ezeket a részeket a tervek szerint 2008-ig adják át a forgalomnak.
Az irodavezető elmondta, hogy az autópályaépítés teljes költsége 2,2 milliárd eurót tesz ki, ami egy kilométerre vetítve jóval alacsonyabb összeg, mint a magyarországi sztrádaépítkezések költsége. Kimball hozzátette: az építkezés jelenleg a legnagyobb infrastrukturális beruházás Európában. Az Európai Unió ugyanakkor élesen bírálta a beruházás lebonyolítását, mivel a kivitelező közbeszerzés nélkül jutott hozzá a megbízáshoz. Az EU ezzel egy időben komoly összeggel támogatja a dél-erdélyi, a Temesvár-Déva-Nagyszeben közötti autópálya megépítését, amely a IV. európai közlekedési folyosó romániai szakasza lesz - írja a Világgazdaság.