Daróczi Ferenc elmondása szerint május 20-án éjszaka betöltötték a VPOP informatikai rendszerébe a javított szervizcsomagot és a munkamenetbe néhány olyan egyszerűsítést vezettek be, amely gyorsította az ügyintézést. Az idei évre 76 milliárd forint a vámbevételi előirányzat, amiből 43 milliárd forint a magyar központi költségvetésbe folyik be. Eddig több mint 35 milliárd forint vámot szedett be a VPOP, amely gyakorlatilag még május elseje előttről származik. Magyarország európai uniós tagságával, mint az EU külső határa, felértékelődött a magyar vámszervek szerepe, és a legkeményebben a VPOP szervezetét érintette - mondta Daróczi Ferenc, aki hozzátette: "Nem tudom megígérni, hogy a jövőben nem fordul elő várakozás".
A május elsejei átállás óta fennakadás nélkül működik a határforgalom és az összes informatikai eszköz, a problémák a belterületi vámhivataloknál az informatikai rendszerben jelentkeztek. A dandártábornok beszámolt arról, hogy mintegy 700 millió forint értékű közbeszerzésben a Bull Magyarország által vezetett konzorcium telepítette a vámáru-nyilatkozatot feldolgozó informatikai rendszert, amely a tesztidőszakban jól bírta a terhelést. Az éles helyzetben azonban lelassult és néhány percre le is állt, ami miatt az elmaradás keletkezett. A felelősség kérdését a VPOP vizsgálja - tette hozzá Daróczi Ferenc.
Az elmaradások döntően nem okoztak akadályt az árukiadásában - mondta a távirati irodának Kovács Csaba, a vám-projekt vezetője. Ferihegyen például a felhalmozódott 1400 elmaradásból 1100 esetben kiadták az árut a megfelelő vámbiztosítékkal. A VPOP egyébként térítésmentesen biztosítja az ügyfeleknek a vámáru-nyilatkozat kitöltésére alkalmas szoftvert, amely az openkkk.vpop.hu/helpdesk internet oldalról tölthető le.