Először Udvari László, a MÁV elnöke vetette fel a társaság feldarabolásának lehetőségét, illetve egyes üzletágak értékesítését. Az elnök szerint a MÁV-nak 2006 végéig évi 40-60 milliárd forintos költségvetési többlettámogatásra lenne szüksége, ennek elmaradása esetén a vasúttársaságnál két éven belül elkerülhetetlen lesz a pénzügyi csőd.
A Népszabadság úgy tudja, hogy néhány nappal ezelőtt a gazdasági tárca a vasút radikális átalakítási koncepciójának kidolgozására kérte a MÁV vezetését, amely külön társaságokra választaná szét az állami vállalatot.
A kiutat a struktúraváltással párhuzamosan, az évről évre veszteséges - idén 48 milliárdos mínuszt termelő - MÁV egyetlen nyereséges üzletágának, a vasúti fuvarozásnak privatizációja jelentheti. Az üzletág idén várhatóan 92 milliárd forintos árbevétel mellett 19 milliárd forintos adózás előtti eredményt ér el. Az üzletág teljes értékét 60-100 milliárd forintra teszik a szakértők. A legesélyesebb vevőjelöltnek a Deutsche Bahnt, a német vasutat tartják - írja a Népszabadság.