Hatalmas presztízsértékkel és üzleti sikerrel járhat egy-egy Eb-győztes csapat felöltöztetése, ezért az amerikai Nike sportruházati cég igencsak előnyös helyzetben van: az általa szponzorált nemzeti válogatottak közül ketten - a portugálok és a hollandok - is a negyeddöntőbe jutottak, így biztos, hogy a döntő mérkőzésen is feltűnnek a pipás mezek a kamerák kereszttűzében. Ez a konkurens német adidas cég esetében akkor következik be, ha az általuk öltöztetett görög válogatott lesz a döntőben, míg a csehek sikeréért a Puma marketingesei kiabálják magukat rekedtre.
Mindazonáltal üzletileg az adidas érezheti magát befutónak, ugyanis idén több mint 1,3 millió darab mezt és 1,2 millió darab más Eb-licencterméket adtak el. A felpörgő eladásoknak köszönhetően az adidas idei bevétele már 850 millió euró felett alakul.