A felügyelet a vizsgálat során 51 szolgáltatót ellenőrzött, amelyek összesen 9014 épületet látnak el fűtéssel. A szolgáltatók nyilatkozata alapján a mérés szerinti vételezés és elszámolás feltételeinek biztosítását döntő többségük a törvényben előírt határidőre, 2003-ra meg tudja oldani. A vizsgálat megállapította, hogy a hálózati veszteség a szolgáltatók egytizedénél 5-10 százalék, 80 százalékánál 10-20 százalék közé tehető, további egytizedénél pedig meghaladja a 20 százalékot.
A fogyasztóvédők szerint el kell érni, hogy a hálózati veszteség ne a távhődíjban jelentkezzen, a veszteség csökkentésére fordított összegeket a szolgáltató költségei között számolják el. A vizsgálat szerint a szolgáltatásra érkezett panaszok 70 százaléka a szolgáltatás minőségével, azaz a hőfokkal, a fűtés idejével függ össze. A panaszok 14 százaléka a számla értékét kifogásolja, 9 százaléka az elszámolás rendszerére, 6 százaléka a számla érthetőségére, egy százaléka pedig a szerződések tartalmára vonatkozik.
A szolgáltatók nyilatkozata alapján a fogyasztóvédők megállapították, hogy minden cégnek van kintlévősége, a kiegyenlítetlen számlák a társaságok többségénél az árbevétel 10-15 százalékát teszik ki. A kintlévőség behajtása érdekében a szolgáltatók fizetési haladékot biztosítanak, részletfizetési kedvezményt engedélyeznek.
(Népszava)