A lap értesülése szerint a müncheni rostán fennmaradt mintegy tíz pályázó közül legalább négy (Schwerin, Halle, Lipcse, Grünheide) a volt NDK területén található. Versenyben van még az egymilliárd márkás beruházásért a bajorországi Augsburg, valamint cseh- és franciaországi helyszínek. Tatabánya mellett a közelmúltban kapott kosarat Münchenből a türingiai Eisenach, valamint a Hamburgtól nyugatra fekvő Stade is.
A Die Welt meglátása szerint egyre több jel utal arra, hogy a nyertes a keletnémet pályázók közül fog kikerülni. Különösen Hallénak és Lipcsének adnak jó esélyt megfigyelők a jelentős beruházás elnyerésére. Halle városa például máris több millió márkát fektetett egy megfelelőnek tartott terület fejlesztésébe, ahol akár már a döntés másnapján megkezdődhetne az építkezés.
A müncheni konszern magas követelményeket támaszt a majdani gyár helyszíne iránt. Ezek közé tartozik a jól kiépített infrastruktúra, könnyű megközelíthetőség (autópálya és repülőtér a közelben), jó összeköttetés a dél-németországi BMW-hálózattal, kellő számú szakképzett munkaerő. A helyi vagy tartományi önkormányzat támogatása ugyan másodlagos, de nem jelentéktelen szempont a müncheniek szemében. Ezen a téren a cseh és francia pályázók helyzete mindenképpen gyengébb, mint keletnémet vetélytársaiké.
Halle, amely a 23 százalékos munkanélküli rátával küszködő Szász-Anhalt tartományban fekszik, biztosra veheti a tartományi és a városi vezetés nagylelkű támogatását a 2500 munkahely megteremtésével kecsegtető gyár felépítésére kiírt pályázatban.
(MTI)
Ajánlat:
Korábban:
Lipcsében lehet a BMW-gyár
(2001. május 28.)
Nem lesz BMW-gyár Tatabányán
(2001. május 24.)