A BellResearch és a Think Consulting által készített Magyar Infokommunikációs Jelentés szerint a közép- és nagyvállalatok számára legnagyobb sávszélességet biztosító üzleti kommunikációs szolgáltatók közül az alternatívok piaci részesedése majdnem 40 százalékos. Az ezer vállalat illetékes vezetőjének megkérdezésén alapuló felmérés eredménye szerint a piacon továbbra is a MATÁV vezet, 60,9 százalékos részesedéssel. A szegmensben legnagyobb alternatív szolgáltató,
a PanTel piaci részesedése 8,5 százalékos, míg a V-com a piac 8,3, a GTS 2,4, a PSInet 1,6 százalékát birtokolja. Az összes többi szolgáltató együttes részesedése 18,3 százalékos.
A Magyar Infokommunikációs Jelentés adatai szerint a hazai, 10 embernél többet foglalkoztató vállalatok potenciálisan mintegy 50 ezer olyan telephellyel rendelkeznek, amelyek között adatkommunikációs kapcsolat létesíthető. A felmérés szerint ezen felül 20 ezer egyetlen telephellyel rendelkező cég van, amely kapcsolatot létesíthet anyavállalatával, partnereivel, bankjával vagy költségvetési szervekkel. Mindeddig a több telephellyel rendelkező vállalatok 22 százaléka épített ki adatátviteli kapcsolatot kirendeltségei között, amely a BellResearch kutatása szerint 2340 vállalati ügyfelet jelent.
A Magyar Infokommunikációs Jelentés szerint a vállalatok adatátviteli gyakorlatában még ma is a legelterjedtebb üzleti kommunikációs megoldás az analóg vonal modemmel: a telephelyek közötti kommunikációban az adatátvitelt folytató cégek 41 százaléka veszi igénybe ezt a technológiát. Az utóbbi 1-2 évben a digitális vonalak is aktívan beépültek a vállalatok üzleti kommunikációs gyakorlatába: a telephelyek között adatátviteli tevékenységet folytató cégek 32 százaléka ISDN-t alkalmaz. A harmadik leggyakrabban használt adatátviteli megoldás a bérelt vonal: a telephelyek között adatátviteli kapcsolatot létesített cégek 35 százaléka használja ezt a szolgáltatást.
(Üzleti Negyed)