A készülő sztráda minőségével kapcsolatban a másik ellenzéki párt is kétségeinek adott hangot. Lotz Károly SZDSZ-es képviselő, a Horn-kormány közlekedési minisztere a Népszavának korábban úgy nyilatkozott, hogy már most is megmutatkoznak a kapkodva építés hátrányai, hiszen az M3-as újonnan épített szakaszának egyes pontjain - bár még az út el sem készült - beszakadt az úttest alapja. Így már a mostani építkezési ütem mellett is fennáll a veszélye annak, hogy az erőltetett tempó miatt a most épülő autópályákat eleve rossz minőségben adják át a forgalomnak, s emiatt következő kormányzatnak - illetve a polgároknak - újabb súlyos milliárdokat kell majd áldozni a gyenge minőségű szakaszok átépítésére.
Az ellenzéki pártok képviselőinek állításait cáfolta az építkezés helyszínén tartott sajtótájékoztatón Farkas László, a Vegyépszer Rt. vezérigazgató-helyettese. Szerinte az épülő M3-as autópálya minősége megfelel a legszigorúbb kritériumoknak is, hiszen az útpálya minden leterített rétegét külön-külön napi rendszerességgel ellenőrzik. A Vegyépszer vezérigazgató-helyettese, aki egyben a Magyar Autópálya-építő Konzorcium projektigazgatója, elmondta: a konzorcium két minőségbiztosító szervezetet, a Budapesti Műszaki Egyetem egyik tanszékét, valamint a Sztrádateszt Kft.-t bízta meg az épülő M3-as napi mintavételével, a laboratóriumi és minőségbiztosítási munkák elvégzésével. Farkas László ugyanakkor elismerte: a Vegyépszer valóban nem rendelkezik nagy hazai gyakorlattal az autópálya-építkezések területén, bár külföldön már részt vett ilyen munkán.
(Népszava)