A válaszadók egytizede telefonon intézi bankügyeit, interneten azonban mindössze egy százalék - tárta fel a piackutató intézet a felnőtt lakosságot reprezentáló ezer fő személyes megkérdezésével. Ezek az arányok a tavalyi első negyedévhez képest változatlanok. Telefonon keresztül a válaszadók zöme a számlaegyenlegét kérdezi meg. Ennél jóval kisebb a sorban következő forint-átutalási megbízásokat adók aránya.
Nőtt a bankkártyával rendelkezők aránya, és a tavalyi 34 százalékkal szemben idén már eléri a negyvenet. Fizetőeszközként azonban átlagosan mindössze a kártyatulajdonosok egyharmada használja.
Egyes rétegekben éppen fordított a helyzet. Többséget alkotnak ugyanis a kártyával fizetők a kártyát nem használókkal szemben az internethez hozzáférők, havi 140 ezer forintnál nagyobb nettó jövedelmű háztartásokban élők és diplomások körében. A budapestieknél pedig már majdnem fele-fele az arány.Bankkártyával fizetni leggyakrabban bevásárlóközpontokban szoktak, majd az üzletek, áruházak, illetve benzinkutak következnek.
A kártyát nem használó többség elsősorban azért nem fizet vele, mert jobban szereti a készpénzt. További részük nem tartja biztonságosnak vagy nem tudja ellenőrizni a számlája egyenlegét.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat: