A Lufthansa panaszának legfőbb oka szakértők szerint az, hogy az EU jelenlegi szabályozása nem teszi lehetővé a bajba jutott légitársaságok állami megsegítését.
A Sabena - legnagyobb szakmai befektetőjéhez, a céget 49,5 százalékban birtokló svájci Swissairhez hasonlóan - a múlt héten gyakorlatilag csődbe került, és két hónapra csődvédelmet kért. A többségi tulajdonos belga kormány ezt követően 125 millió eurós segélyt szavazott meg a légitársaságnak. Az EU bizottsága egyelőre nem bírálta el a folyósítási kérelmet.
Brüsszel hivatalosan pénteken értesítette az uniós végrehajtó testületet arról, hogy kisegítené a Sabenát. A bizottság szóvivője akkor azt mondta, hogy néhány napon, legfeljebb néhány héten belül várható az állami segélyezési kérelem elbírálása.
A légitársaságok állami megsegítéséről most készülő újEU-bizottsági rendelettervezet nem zárja ki az ilyen segélyek lehetőségét, de szigorú korlátokat szab az ilyen tranzakciók elé.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Korábban:
Mentőöv a lengyel légitársaságnak
(2001. október 10.)
A tömeges csőd sem kizárt az amerikai légi-közlekedési ágazatban
(2001. október 8.)