A több jelentős élelmiszeripari céget tömörítő Philip Morris névváltoztatásának a célja, hogy az anyavállalat különböző szegmensekben működő vállalatait világosan meg lehessen különböztetni egymástól, a társaság elnöke azonban a cég lendületes fejlődésével is kapcsolatba hozta a név és egyben az arculat megváltoztatásával járó akciót.
Az új név - amely a latin "altrus" (magasság, magasabbra) szóból ered - jól jelzi, hogy a cég az utóbbi pár évben jelentős változáson ment keresztül - nyilatkozta Geoffrey C. Bible, a cég elnöke, és ez a tény nagyjából meg is állja a helyét. A konszern tavaly jutott hozzá a világ legnagyobb rágcsálnivaló-gyártójához, a Nabisco-hoz, melyet - a Magyarországon leginkább a Milka révén ismert - Kraft Foods élelmiszeripari csoportba integrálva, júniusban vitt a tőzsdére. A Philip Morris a Krafton kívül a Miller söripari céget foglalja magába, a bevásárlások ellenére azonban a konszern messze legjövedelmezőbb üzlete még mindig a dohány feldolgozása és a cigarettagyártás.
A kritikusok szerint persze más, az előbbieknél logikusabb magyarázata is van a névváltoztatásnak. Mióta a Philip Morris - a dohányperek által - rendszeres negatív szereplője az amerikai sajtónak, a cég tőzsdei szereplése sem megy zökkenőmentesen. A társaság részvényárfolyama még a kilencvenes évek tőzsdei szárnyalásakor is igen gyatrán szerepelt, pedig a "dohánygyár" a világ leginkább nyereséges cégei között foglal helyet.
A konszern a leányvállalatok nevét nem kívánja megváltoztatni, az új névre pedig még a 2002-es tavaszi közgyűlésnek is áldását kell adnia.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat: