A Magna Steyr - konkrétan annak leányvállalata, a Steyr Daimler Puch Gépjárműtechnika - októberben megbízást kapott a BMW-től, az X3 típusú sportmodell kifejlesztésére és gyártására. Ez 7 milliárd schillinges beruházást jelent, ugyanis a gyártás a korábbi tervekkel ellentétben további kapacitást igényel.
A DaimlerChrysler ugyanakkor visszavonulóban van. A német-amerikai vállalat döntése az Eurostar gyár eladására állítólag összefügg azzal, hogy a nyáron piacra került PT Cruiser modelljének értékesítési adatai messze elmaradnak a várttól - nem kizárt ezért, hogy azt a továbbiakban csak Mexikóban gyártják majd.
Az osztrák lapok szerint nyitott kérdés még a Voyager típus gyártása, és lehetséges, hogy a Chrysler megbízásából a továbbiakban azt is a Magna Steyr gyártja majd. Az amerikaiak pedig várhatóan kivonulnak az osztrák piacról. A Magna jelenleg a Chrysler megbízásából évi mintegy 80 ezer G, E és M osztályú Mercedest és Jeep Grand Cherokee-t gyárt.
A konszernre rájár a rúd mostanában, hiszen még októberben 71,8 millió eurós bírságot kellett fizetnie, amiért hátráltatta, hogy gépjárműveit azokban a tagországokban vásárolják meg a vevők, ahol azt olcsóbban kínálják.
A DaimlerChrysler
A gyár eredetileg 1990-ben, a mai Magna Steyr és a Chrysler vegyesvállalataként épült fel, később azonban a Chrysler átvette az üzem egészét. A gyár közvetlenül a Magna Steyr gyára mellett van, és az összevonástól jelentős szinergikus megtakarításokat is várnak. |
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Korábban:
Csökkent a DaimlerChrysler eredménye
(2001. február 7.)