Korábban a két cég azt tervezte, hogy az idei év végéig kijelöli a helyszínt, s januárban hozza nyilvánosságra döntését. A francia járműipari csoport szóvivője azonban csütörtökön azt mondta, hogy a bejelentés valószínűleg jövő kedd és csütörtök között, de mindenképpen még karácsony előtt elhangzik.
A Toyota és a Peugeot 1,5 milliárd eurós beruházással tervezi felépíteni az új gyárat, ahol 2005-től évi 300 ezer kisautót fog gyártani. Ezek közül 200 ezer Peugeot vagy Citroen, 100 ezer Toyota márkanévvel kerül piacra. A két cég 50-50 százalékos tulajdoni megosztású vegyesvállalatot alapít a gyártásra.
Az európai kisautótípus közös fejlesztéséről és gyártásáról már július 12-én aláírta a megállapodást a japán és a francia autógyár. Az akkor ismertetett előzetes tervek szerint a négyszemélyes kisautóba 1 literes benzin-, illetve 1,4 literes dízelmotort szerelnek be.
Jean-Marie Folz, a Peugeot-Citroen vezérigazgatója annak idején azt mondta: a típus ára a francia vállalat jelenlegi két legkisebb autója, a Peugeot 106-os és a Citroen Saxo ára alatt lesz. Később, egy október végi nyilatkozatában Folz ezt úgy pontosította, hogy a majdani típust 8 ezer euró alatti áron fogják kínálni, s ezért is fontos tényező a gyártási helyszín kijelölésében a költség.
Nem sokkal a júliusi bejelentés után a japán Nihon Keidzai Simbun gazdasági napilap tudni vélte, hogy a majdani kisautó benzines típusának motorját a Toyota Lengyelországban fogja gyártani. A lap értesülése szerint a Toyota az alacsony termelési költségek - főleg a bérek és a földárak - miatt választotta a motorgyártásra a lengyel helyszínt.
A Peugeot-Citroen részvényeinek árfolyama csütörtök délután 0,04 százalékos nyereséggel 45,65 euró volt az Euronext-tőzsdecsoport párizsi részlegén; a Toyota papírja 2,60 százalékos gyengüléssel 3 ezer jenen zárt Tokióban.
(MTI)
Ajánlat:
Korábban:
A Toyota és a Peugeot/Citroen közös kiskocsi gyártását jelentette be
(2001. június 29.)