Csak becslések vannak a dohánytermékek reklámozására évente elköltött összeg nagyságáról, arról a pénzről, amely egy év múlva teljesen kiesik a magyar gazdaságból.
A Mediagnózis október végéig 2,5 milliárd forintot mért a legfontosabb reklámhordozókban, de a különféle engedmények alapján ennek körülbelül a felével számolhatunk tényleges bevételként. Az utolsó negyedévi forgalom, valamint a hirdetés egyéb módszereivel újabb több százmillió forintra tehető.
Külön kérdés az egymagában tízmilliárdot megmozgató Forma-1 Marlboro Magyar Nagydíj sorsa, amelynek márkamarketingje válik lehetetlenné. Ez a versenyek elvesztésével járhat. A plakátpiac vezető cége, a Multireklám igazgatója, Kárpáti András szerint a teljes törvényi tiltással Magyarország nem az Európai Unió gyakorlata felé tett lépést. A Magyarországon befektetők többsége hosszú távra tervez, számukra rendkívül hátrányos az ilyen intézkedés. Ezért reménykednek a szigor felülvizsgálatában.
(MTI)
Korábban:
Elfogadták a reklámtörvény módosítását
(2000. december 12.)