Európa legnagyobb sörgyártója, a Heineken NV 22 százalékos profitnövekedést ért el az elmúlt év második felében, a termékei iránt megnőtt amerikai keresletnek, illetve a spanyol Grupo Cruzcampo felvásárlásának köszönhetően.
A cég nettó bevétele tavaly 372 millió euróra - vagyis 345 millió dollárra - nőtt, szemben az előző évben elért 306 millió euróval. A Bloomberg hírügynökség által megkérdezett elemzők átlagosan 17 százalékos növekedést valószínűsítettek. Az éves teljes bevétel 621 millió eurót tett ki, míg egy évvel korábban a bevétel 516 millió euró volt. Az éves eladások mintegy 13 százalékkal nőttek a tavalyi évben.
Az Egyesült Államokban a legnagyobb eladásokkal büszkélkedő Heineken a nyereségnövekedést elsősorban a dollár 6,7 százalékos, euróval szembeni erősödésének, valamint a Heineken és az Amstel sörök népszerűségének köszönheti. A Heineken 2000-ben Spanyolországban, Belgiumban és Szlovákiában hajtott végre akvizíciókat.
Az amszterdami központú cég részvényeinek árfolyama 1,9 százalékos emelkedés után 61,20 eurón zárt a szerdai kereskedési napon. A bejelentést megelőzően a Heineken papírok 6,8 százalékot veszítettek értékükből az év eleje óta.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat: