Francois Infay, a Renault kereskedelmi igazgatója a 2001-es adatokat ismertetve arról számolt be, hogy a francia gépkocsigyártó vállalat jelenleg a világpiac 4,4 százalékát birtokolja, ami 0,2 százalékponttal haladja meg a 2000-es szintet.
Infay szerint 2002-re a Renault azt a célt tűzte maga elé, hogy a megrendeléstől számított 3-5 héten belül szállítja az új tulajdonosnak a gépkocsit. 2001-ben indították el a kéthetesre ígért gyorsított szállítási programot, de a tervekkel ellentétben csak az igénylők 21 százalékánál tudták tartani a vállalt határidőt.
Tavaly 2,4 millió Renault-gyártású új gépjármű talált gazdára, ebből 2,1 millió volt a személygépkocsik száma, ami 2,6 százalékos növekedést jelent. Haszonjárműből 334 ezret értékesítettek, ez azonban 2000-hez képest 0,2 százalékos csökkenés.
A teljes forgalmon belül a Renault márkanévvel eladott járművek száma 0,4 százalékkal mérséklődött, 2,28 millió gépkocsit adtak el ezen a néven. Franciaországban például a cég tavalyelőtti 28,2 százalékos piaci részesedése 26,6 százalékra szűkült 2001-ben.
(MTI)
Ajánlat:
Autó
(az Üzleti Negyed rovata)
Korábban:
Tavaly a Thalia volt itthon a legnépszerűbb Renault
(2002. január 3.)