Az Alitaliánál csütörtökön a távirati iroda kérdésére közölték: a spekulációk abból erednek, hogy a légitársaságnak szűk a mozgástere a talpraálláshoz szükséges pénz beszerzésében. Az olasz kormány a következő két esztendőre 360 millió eurós tőkeinjekciót ígért, a cég megmentéséhez azonban összesen több mint másfél milliárd euróra lenne szükség.
Antonio Marzano, a termelő tevékenységekkel foglalkozó tárca minisztere korábban az olasz sajtóban elismerte: komolyan fontolgatják, hogy esetleg átengedik az Air France számára az Alitalia 14-15 százalékát. A privatizáció egyéb lehetőségeit illetően elképzelhető, hogy az 53 százalékban a kincstárügyi minisztérium és mintegy 20 százalékban a személyzet birtokában lévő vállalatba főleg olasz vállalkozók lépnek be. Főleg az ország észak-keleti részének ipari csoportjai jöhetnek szóba, amelyek közel állnak a Benetton-családhoz, valamint olyan cégekhez, mint az Alpi Eagles vagy az Air Dolomiti.
Római megfigyelők emlékeztetnek, hogy az Air France és az Alitalia között jelentős súlykülönbség van: míg a francia légitársaság piaci értéke négy és fél milliárd euró, addig az olasz vállalaté alig éri el a másfélmilliárdot.
(MTI)
Ajánlat:
Nem hiányzik a könyvtárából?