Virágzik a német szex-kereskedelem

Vágólapra másolva!
Európa egyetlen tőzsdén jegyzett szex-kellékeket gyártó cége, a németországi Beate Uhse AG a kiskereskedelmi forgalom fellendülésének köszönhetően megkétszerezte első félévi nyereségét. A megnövekedett profit annak is köszönhető, hogy a cég fokozottan koncentrál női vásárlóira. A vállalat az interneten is fejleszti szolgáltatásait, azonban a legtöbb vásárló továbbra is a boltokban válogat, elsősorban videokazettákat és alsóneműket.
Vágólapra másolva!

A német Beate Uhse AG, Európa egyetlen tőzsdén jegyzett szex-segédeszközöket gyártó vállalata az év első hat hónapjában jelentős, mintegy 76 százalékos forgalomnövekedést könyvelhetett el - írja a BBC.

A cég - amelynek alapító vezetője a közelmúltban hunyt el - bejelentette, hogy a növekedés elsődleges oka a kiskereskedelmi hálózat fellendülése volt. Az év első felében a különböző erotikus kellékek forgalma 205,4 millió márkát - 66 millió dollárt - tettek ki, a nettó nyereség pedig kétszeresére, 22 millió márkára növekedett. Németország többi kiskereskedelmi hálózata ugyanakkor nem büszkélkedhet ilyen eredménnyel, mert a vásárlók egyre kevesebbet költenek nem alapvető fogyasztási cikkekre.

A vállalat közleménye szerint az év második fele hagyományosan gyengébb az első hat hónapnál, azonban idén ez a trend könnyen megváltozhat. A forgalom és a profit növekedését a vállalat a vásárlói szokásokhoz való tökéletesebb alkalmazkodásnak tulajdonítja.

A cég - amely több mint 200 szex-shopot üzemeltet Európa-szerte - fokozottan koncentrál a marketing-tevékenységre, és jelentős profitot ért el a női vásárlók megcélzásával. A Beate Uhse kiterjesztette online szolgáltatásait is, sőt új szolgáltatások bevezetésére készül a harmadik generációs mobil-rendszeren keresztül. Ennek ellenére továbbra is a hagyományos vásárlók vannak a legtöbben, akik leginkább videokazettákat és alsóneműket vásárolnak - áll a cég közleményében.

A Beate Uhse AG 1962-ben nyitotta meg a világ első hivatalosan is engedélyezett szex-boltját, amelyet azóta 205 üzlet követett többek közt Ausztriában, Svájcban, Olaszországban, Spanyolországban és Portugáliában. A vállalat a közeljövőben tervezi, hogy hollandiai leányvállalata mellett a tengerentúlon is megjelenik, és 2003-ra egy 100 százalékos tulajdonban lévő amerikai leányvállalatot hoz létre.

A frankfurti Neuer Markton jegyzett cég részvényeinek árfolyama 3 százalékkal emelkedett a féléves eredmény bejelentését követően.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

Beate Uhse


Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!