Az ital Európában forgalmazott változatában van alkohol, azonban az Egyesült Államokban kapható változat malátából készül, a könnyebb értékesítés kedvéért, és nem utolsó sorban azért, mert a tengerentúli fogyasztók gyanakodva viseltetnek a külföldi égetett-szeszes termékek iránt.
A Baileys-t, a Guinness-t, a Johnnie Walkert és a Smirnoff vodkát is gyártó Diageo-t egy amerikai versenytársa vádolja, amely szerint a brit cég jogtalanul használta ki a Smirnoff név adta lehetőségeket anélkül, hogy egyértelművé tette volna: a termék nem tartalmaz vodkát. A vádló cég egy általa végzett közvélemény-kutatásra hivatkozik, amely kimutatta: a megkérdezettek 43 százaléka szerint a termék neve és csomagolása félrevezető, és azt sugallja, hogy az ital vodkát tartalmaz. Egy második közvélemény-kutatás szerint a válaszadók 25 százaléka hasonló benyomást szerzett a termék egyik reklámfilmjének megtekintése után.
Az ügyet jelenleg a szövetségi kereskedelmi bizottság, valamint az alkohol, dohányárú és lőfegyver- kereskedelmet ellenőrző iroda (BATF) vizsgálja. A Diageo azzal védekezik, hogy a Smirnoff Ice amerikai forgalmazását a BATF engedélyezte.
A vita minden esetre jelzésül szolgálhat több más, hasonló termékeket forgalmazó, vagy forgalmazni szándékozó cég - például a Bacardi, vagy az Allied Domecq - számára.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Korábban:
Újra az orosz államé a Sztalicsnaja vodka
(2002. február 1.)
Fidel Castro: a Bacardi rum a miénk
(2001. március 20.)