A Crossair működése az év első negyedében a kapacitások kihasználásában meghaladta a várakozásokat, és a tervezettnél csekélyebb volt a veszteség. Az idei évre az átalakulóban lévő cég 48 százalékos kihasználtságra számít az európai és a tengerentúli forgalomban, az utasok várható számát pedig 9,8 millióra becsülik.
A Swissair korábbi tevékenységéhez képest az új társaság kapacitása 30 százalékkal kisebb, viszont a Swiss nagyobb kihasználtságra és alacsonyabb személyi költségekre törekszik. A Crossair vezetőinek reményei szerint az új Swiss légitársaság jövőre már 5 milliárd svájci frankos forgalommal elérheti a nyereség küszöbét.
A Crossair - amely tavaly ősszel még a Swissair 70 százalékos leányvállalata volt - húsvét vasárnap, vagyis március 31-én repül első ízben Swiss Air Lines AG néven, az összeomlott Swissair utódaként.
A társaság a jelenleg meglévő 13 darab, Boeing MD-11-es típusú, hosszújáratú gépe helyett ugyanennyi Airbus A340-300-ast kíván beszerezni. A tervek szerint az egyenként 228 ülőhelyes új repülőgépeket 2003. júniusától 2004. júniusáig állítanák forgalomba. A gépparkot azért alakítják át, mert az Airbus a turista osztályon utazóknak több helyet biztosít, lényegesen kevesebb szennyező anyagot termel, mint az MD-11-es, és jóval halkabb is annál - mondta André Dosé, a Crossair vezérigazgatója.
(MTI)
Ajánlat:
Nem hiányzik a könyvtárából?
Mester Sándor: Multimóka - Nemzetközi cégek alulnézetből