Már csak a vezérigazgatók aláírása hiányzott a két nagyvállalat között szerdán megszületett megállapodás-tervezetről, amikor a vasúttársaság felső vezetése mégis elállt a hosszú tárgyalássorozaton kialkudott szerződés aláírásától. A megállapodás értelmében ugyanis a Dunaferr 300 milliós keretösszege 600 millióra módosult volna, s az ezt meghaladó tartozás esetén a vasmű egyik leányvállalata, a Kereskedőház Kft. vállalt volna kezességet. A MÁV legfelső vezetése azonban nem adta áldását az egyezségre, mivel legfeljebb 100 milliós összegbe hajlandó belemenni, amely felett inkasszóval hajtaná be a lejáró kötelezettségeket.
Mint ismeretes: a MÁV a múlt héten fenyegette meg a vasmű vezetését: ha nem rendezi több száz millió forintos tartozását, leállítja a szállításokat. Schneider Mihály, a Dunaferr Rt. marketing- és logisztikai igazgatója a tárgyalások elhúzódására számít, mivel a MÁV módosított ajánlata egyszerűen lehetetlenné tenné a súlyos pénzügyi válságban lévő vállalat helyzetét.
A Magyar Hírlpa kérdésére a MÁV megerősítette: egyelőre nincs megállapodás. "A két vállalat között jönnek-mennek a szerződéstervezetek, a vasúttársaság azonban addig nem kíván részletekbe bocsátkozni, amíg legalább szakértői szinten alá nem írják a végső megállapodást" - mondta Domokos Lajos, a MÁV kommunikációs igazgatója. Hozzátette: a vasúttársaság azt szeretné elérni, hogy garantáltan és ütemezetten jusson a pénzéhez.
A Dunaferr évi 7-8 milliárd forint értékben szállíttat vasércet és szenet, valamint félkész és késztermékeket a MÁV-val, amely a vasúttársaság éves forgalmának 10 százalékát adja. A MÁV-nak már csak azért sem érdeke a tárgyalások elhúzódása, mivel emiatt napi 60-70 millió forinttól esik el - hangsúlyozta Domokos.
Márk Edina
(Magyar Hírlap)
Korábban:
Dunaferr: lemondott az igazgatóság elnöke
(2002. május 03.)
Dunaferr: 2,6-2,7 milliárd forint veszteség
(2002. május 2.)