A helyettes államtitkár elmondta, hogy e számok arra utalnak: a szeptember 11-i terrortámadás következtében az elmúlt év végén tapasztalt vendégforgalom-csökkenés miatt a vállalkozások olcsóbban ajánlották szolgáltatásaikat az idei év első három hónapjában.
Mint mondta, ezzel sérül a magyar turizmus egyik stratégiai eleme, ugyanis "nem cél, hogy Magyarországot olcsó országként pozícionálják". Budai szavai szerint három gazdasági folyamat határozta meg az idei év eleji idegenforgalom alakulását: a szeptember 11-i terrortámadás közvetlen hatásaként a világ idegenforgalmának drasztikus visszaesése, közvetett hatásként a gazdasági dekonjunktúra felerősödése és az euró bevezetése.
Véleménye szerint a terrortámadás közvetlen hatása már nem érződik, de a dekonjunkturális folyamatok és az euró bevezetése még mindig befolyásolják a magyarországi turizmust. A minisztérium becslése szerint az idei évben az ágazatból származó bevétel-növekedés meghaladja az 5 százalékot.
A helyettes államtitkár beszámolt arról is, hogy a Magyar Turizmus Rt. (MT Rt.), a 2002-ben felhasználható többletforrással hogyan gazdálkodik. Az MT Rt. idén 1,73 milliárd forinttal fordíthat többet marketing tevékenységre. A társaság ebből 730 millió forintot általános központi marketing célokra használ fel, egymilliárdot pedig extra marketing kampányra fordítanak.
Az egymilliárd forintból 650 millió külföldi promócióra, 50 millió forint pedig a 2003-as évben zajló egészségturisztikai kampány felvezetésére megy. Mintegy 200 millió forint kerül a belföldi turizmus élénkítésére és 100 millió forint a kampány tartalékkerete.
(MTI)
Ajánlat:
Széchenyi Terv - Turizmusfejlesztési program pályázatai 2002
(Az Üzleti Negyed oldala)
Korábban:
A fejlesztések ellenére stagnál a turizmus
(2002. február 12.)
Jövőre 32 milliárd forint a turizmus fejlesztésére
(2001. november 19.)