A felfokozott választási hangulatnak köszönhetően szinte az összes tévécsatorna növelni tudta a nézettségi adatait, azonban látványos fordulatok és átrendeződések nem történtek a piacon. A legszerényebb mértékben a közszolgálati adók nézettségi szintje emelkedett (M 1 1,5 százalékos javulás januárról áprilisra a teljes napon belül, DTV 0,1 százalék).
Nem változott, sőt megerősödött az országosan fogható kereskedelmi csatornák piacán kialakult trend: az RTL Klub meg tudta őrizni a múlt év végén kivívott első helyét a nézettségi versenyben, vagyis átlagosan 3 százalékponttal szinte minden kategóriában megelőzi legnagyobb vetélytársa, a tv2 nézettségi adatait.
Az RTL Klub pozícióját csak tovább erősíti, hogy a hirdetők által a legértékesebb tartott 18-49 éves célcsoport közel fele (44,5) ezt az adót választja a főműsoridőben, míg a tv2-re csupán 27,9 százalékuk kapcsol.
A nézettség mellett az RTL Klub bevételei is jelentősen növekedtek, ugyanis a csatorna által közzétett adatok szerint, az év első három hónapjában, átlagosan 20 százalékkal emelkedtek a nettó (azaz ügynökségi jutalék levonása nélküli) hirdetési bevételek. Ez számszerűleg annyit jelent, hogy a tavalyi év azonos időszakában befolyt 3,8 milliárd forint után idén már 4,7 milliárd nettó árbevételt könyvelhetett el az RTL Klub az első három hónapban.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Korábban:
Távozik a tv2 vezérigazgatója
(2002. április 15.)