Megerősítette első helyét az RTL Klub

Vágólapra másolva!
Mind árbevétel, mind nézettség terén erősíteni tudott az év első három hónapjában az RTL Klub tévécsatorna, így stabilan tartja a tavaly év végén megszerzett első helyét a nézettségi versenyben - írta a Világgazdaság.
Vágólapra másolva!

A felfokozott választási hangulatnak köszönhetően szinte az összes tévécsatorna növelni tudta a nézettségi adatait, azonban látványos fordulatok és átrendeződések nem történtek a piacon. A legszerényebb mértékben a közszolgálati adók nézettségi szintje emelkedett (M 1 1,5 százalékos javulás januárról áprilisra a teljes napon belül, DTV 0,1 százalék).

Nem változott, sőt megerősödött az országosan fogható kereskedelmi csatornák piacán kialakult trend: az RTL Klub meg tudta őrizni a múlt év végén kivívott első helyét a nézettségi versenyben, vagyis átlagosan 3 százalékponttal szinte minden kategóriában megelőzi legnagyobb vetélytársa, a tv2 nézettségi adatait.

Az RTL Klub pozícióját csak tovább erősíti, hogy a hirdetők által a legértékesebb tartott 18-49 éves célcsoport közel fele (44,5) ezt az adót választja a főműsoridőben, míg a tv2-re csupán 27,9 százalékuk kapcsol.

A nézettség mellett az RTL Klub bevételei is jelentősen növekedtek, ugyanis a csatorna által közzétett adatok szerint, az év első három hónapjában, átlagosan 20 százalékkal emelkedtek a nettó (azaz ügynökségi jutalék levonása nélküli) hirdetési bevételek. Ez számszerűleg annyit jelent, hogy a tavalyi év azonos időszakában befolyt 3,8 milliárd forint után idén már 4,7 milliárd nettó árbevételt könyvelhetett el az RTL Klub az első három hónapban.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

RTL Klub

tv2

Korábban:

Távozik a tv2 vezérigazgatója
(2002. április 15.)


Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!