Magyarországon az online internetes banki szolgáltatásokat a lakossági banki ügyfelek 3-4 százaléka használta 2001-ben, míg az európai átlag 18 százalék volt. Európában Svédország vezeti a rangsort, a skandináv államban az internetes banki szolgáltatást igénybe vevő lakossági ügyfelek aránya 25 százalék. A magyar bankok várakozása alapján 2002 végén ügyfeleik több mint 6 százaléka a világhálón is bonyolítja majd tranzakcióit.
Az idei év első negyedévében a GKI-Westel e-Pénzügyi Index értéke 13,9, ami mérsékelt optimizmust mutat a pénzügyi szféra internetes pénzügyi piacról alkotott véleményét illetően.
A hat folyószámla-szolgáltatást interneten is nyújtó bank 2002. március 31-én mintegy 175 ezer lakossági és közel 25 ezer vállalati internetes ügyféllel rendelkezett. Ez az jelenti, hogy 2002 első negyedévében az internetes banki szolgáltatásokat használók száma mind a lakosság mind a vállalati körben 18 százalékkal nőtt.
Az elemzés szerint 2002-ben további bankok indítanak internetes szolgáltatásokat, köztük nagy- és középbankok, valamint néhány specializált hitelintézet is. A bankok várakozásai szerint 2002 végéig a lakossági internetes ügyfelek száma közel egyharmadával, a vállalati ügyfelek száma közel 50 százalékkal emelkedik.
A banki internetes szolgáltatásokat ténylegesen igénybevevő ügyfelek aránya azonban meglehetősen alacsony. A tavalyi első negyedévében a lakossági internetes ügyfeleknek még a fele sem kezdeményezett legalább egy banki tranzakciót az interneten keresztül, s a vállalati ügyfeleknél is alig haladta meg ez az arány az 50 százalékot.
A kizárólag interneten keresztüli vásárlásra alkalmas, úgynevezett webkártyák száma 2001 végén 8-9 ezer lehetett. A várakozások szerint 2002 végéig a forgalomban lévő webkártyák száma megháromszorozódik.
Az értékpapícégek a korábbi megtorpanás és visszaesés után ismét optimisták lettek internetes ügyfeleik számának további alakulását illetően. A felmérés szerint a 2002 első negyedév végi 10 ezres ügyfélkör az év végéig akár 30 százalékkal is nőhet.