A szóvivő kijelentette: nincs tudomása arról, hogy a konzorcium kezdeményezte volna a Nemzeti Autópálya Rt.-nél az M7-es felújításának határidő-módosítást, és az M7-es felújításával ez év november végéig végezni szeretnének.
Turgyán Tamás ugyanakkor elmondta azt is, hogy az NA Rt. bizonyos építési területeket még nem adott át a konzorciumnak, és több szakaszon régészeti feltárás miatt a Veszprémi Múzeum nem adott engedélyt az építésre, ám ez az akadály is várhatóan 1-2 héten belül elhárul.
A szóvivő szerint augusztusra legalább kétszer 6 kilométeres szakasz készül el teljesen a jobb oldali, Székesfehérvártól Budapest felé vezető pályán. Elmondta azt is, hogy az M7-es 17. és a 90. kilométere között összesen 45 hidat, alul- és felüljárót újítanak fel, továbbá a Balatonaliga-Zamárdi közötti újonnan építendő szakaszon a meglévő mellé egy új Sió hidat is építenek.
A szekszárdi Duna-híd és a levezető 20 kilométeres M9-es autóút építésével kapcsolatban cáfolta, hogy a munkálatok még nem kezdődtek el. Hozzátette: az M9-es út Bács-Kiskun megyei felén folyik a töltésépítés, míg a tolna megyei oldalon ezen a héten megkezdődnek földmunkálatok. A Ganz Acélszerkezet Rt. üzemeiben a terveknek megfelelően készülnek a híd acélszerkezetei, és a 2003. júliusi határidők tarthatók lesznek.
(MTI)