A Dolomit Kft. most megépült új termelő egysége múlt héten kezdte meg próbaüzemét a gánti kőbánya területén - tudta meg a Magyar Hírlap. A betonüzemben úgynevezett árokfenék elemet, s betonvályút gyártanak, amelyek egymás mellé helyezve vízelvezetésre alkalmasak. Az Orbán-kormány idején dinamikus fejlődésnek indult vállalkozás így már komplexebben ki tudja szolgálni a sztrádaprogramot. "Ez már nem politikai beton" - jegyezte meg egy autópálya-építésben jártas szakember a hír hallatán.
Az utóbbi fél évben rohamosan fejlődő gánti kőbányában a betonelemgyártáshoz elkészült a lebetonozott gyártó tér. Ide rakja le a megfelelő formára sajtolt, kész betonelemeket az úgynevezett tojógép. Az autópályák mellett látható szegélykövek, padkakövek, lefolyók készülnek ezzel a technológiával.
Az autópálya-építéshez az Orbán-kormány olyan konstrukciót dolgozott ki, amely a következő évekre is biztosítja a pályáztatás nélküli építkezést a Vegyépszer-Betonút párosnak. Alvállalkozóik pedig az Orbán család hosszú távú gyarapodását megrendeléseikkel évekre biztosíthatják.
A kizárólagosan az Orbán család tulajdonában lévő Gánt-Kő Kft. már a kormányváltást megelőzően hihetetlenül nagy tempóban és mennyiségben szállított követ az általa bérelt Zámoly II. kavicsbányából a 8-as út kiszélesítéséhez és a Székesfehérvárt elkerülő új út építéséhez. Míg az Orbán-kormány idején a gánti bánya kereskedelmi igazgatójára átruházott Várpalota X. kavicsbányából e napokban is tucatszám fordulnak a teherautók és szállítanak töltőanyagot az épülő utakhoz.
Orbán Viktor öccse szerint egyébként mintegy 260 millió forintos árbevételtől estek el azzal, hogy a cég kimaradt az M7-es autópálya építéséből - írja az RTL Klub Online. Ifjabb Orbán Győző elmondta, hogy volt egy hallgatólagos megállapodásuk Orbán Viktorral, miszerint a polgári kormányzás idején a Dolomi Kft. nem szállít állami megrendelőknek, a Medgyessy-kormány hivatalba lépésével viszont nem látja akadályát az esetleges állami megrendeléseknek.
(Magyar Hírlap)