A Sony Ericsson 2002 első negyedévében 5,8 millió készüléket adott el világszerte, és ezzel piaci részesedése ebben az időszakban 7-8 százalék között alakult. A vállalat várakozásai szerint 2002-ben a világon 400-420 millió készület adnak el. Wágner elmondta: Magyarországon az a céljuk, hogy a piac alakulásától függetlenül megtartsák, illetve növeljék 10-11 százalékos részesedésüket.
A magyar piac már a telítődés szakaszába érkezett és ezért egyre nehezebb új mobilkészüléket új előfizetőknek eladni. Éppen ezért a Sony Ericsson célja az, hogy generálja a régi készülékek cseréjét tette hozzá Wágner.
Mivel a jövőben már nem az új előfizetők megszerzésén lesz a hangsúly, hanem a régiek megtartásán, a mobil cégeknek egyre több értéknövelt szolgáltatást kell majd nyújtaniuk hálózatukon - jósolta az igazgató.
A cég már ma sem mobilkészülék-gyártóként határozza meg önmagát, hanem olyan cégként, amely mobil multimédiás eszközöket ad az emberek kezébe. A sajtótájékoztatón a Sony Ericsson több olyan új készüléket is bemutatott, amelyek a következő hónapokban lesznek kaphatók Magyarországon.
A P800-as multimédiás készülék például MP3 zenei anyagok lejátszására is alkalmassá válik, míg a T600-as az egyik legkisebb méretű és súlyú készülék lesz a piacon.
(MTI)
Korábban:
A Sony Ericsson 2002 közepén dobja piacra az első közös telefont
(2001. október 16.)