Amennyiben Németország megszerzi a világbajnoki címet, valószínűleg ugrásszerűen megnő a Made in Germany jelzésű áruk népszerűsége - olvasható a tanulmányban. Az emberekben a győzelem megerősítené azt a meggyőződést, hogy a német termék nem különleges és nem is túl elegáns, de megbízható, tartós és nagy hatású - vélik a bank szakemberei.
Teljesítményét tekintve a német gazdaság jelenleg az utolsó helyen áll az eurózónában, ezért is lenne a sportsikeren jóval túlmutató jelentősége a labdarúgó-válogatott győzelmének.
A kutatók úgy vélik, hogy a világgazdaság szempontjából Anglia elsősége is kívánatos lenne, ám Nagy-Britannia nem tagja az eurózónának, ezért fontosabbnak tartják a németek diadalát.
A többi negyeddöntős együttes vb-győzelme ugyanakkor nem váltana ki különösebb hatást, ez alól legfeljebb az Egyesült Államok kivétel. Az amerikaiak körében azonban a futballnál továbbra is sokkal népszerűbb a baseball, a kosárlabda és a jégkorong, így Bruce Arena csapatának első helye valószínűleg nem növelné jelentősen a fogyasztók vásárlókedvét.
(MTI)
Korábban:
Márkák harca a gyepen
(2002. június 20.)
Nem hiányzik a könyvtárából?
Solomon, Muriel: Nehéz főnökök, nehéz kollégák