Amikor a Harley Davidson 15 év csődközeli mélyrepülés után a 80-as években talpra állt, a motorszerelők helyét a marketingesek vették át. Míg a többi gyártó egyszerűen motorokat árult, a HD megpróbált egy legendát eladni. A gyár nem a hagyományos "motoros" vevőkörre koncentrált, hanem a felső középosztályt akarta meghódítani. Az ötlet bevált: a HD tulajdonosok döntő többsége mostanra kettős életet élő juppi, aki évente átlagosan 78 000 dollárt keres. A hétközben irodában dolgozó öltönyös-nyakkendős üzletemberek hétvégenként magukra öltik a Harley-Davidson márkájú bőrkabátot, felveszik a Harley-Davidson márkájú bukósisakot, felpattannak az átlag 16 000 dolláros Harley Davidson motorra és valamelyik - a gyár szervezte - Harley Tulajdonos Csoport (HOG) klub tagjaival kirajzanak az utakra, hogy hétvégét a "szabad motoros" életérzésben töltsék. Azzal, hogy ez a fajta "trendi" motorozás milyen visszatetsző az "Ős HD-sek" számára, senki sem törődik: a Harley a felső középosztály játékszere lett.
A gyár a hatvanas évek lázadását ötvözte marketingjében az 1990-es évek sikerközpontú üzleti szemléletével. A kombináció remekül bevált. A HD kategóriájában a piac 45 százalékát uralja, legnagyobb vetélytársa - a 23 százalékot magáénak tudható - japán Honda előtt. A cég részvényei 1986-os bevezetésük óta évente átlag 37 százalék hasznot hoztak. A HD 2002 első félévében 264 millió dollár nettó profitit termelt. Ez 27 százalékkal több, mint a 2001 első félévében hozott haszon. A Harley-Davidson nem épített jobb motorokat mint a japánok, az elsőséget a marketinggel szerezte meg. A Harley Davidson szervezte 600 hivatalos HOG klub megmozdulásai már önmagukban remek reklámot biztosítanak a márkának, mely ismertségben a Disneyvel és a Coca Colával vetekszik.
Az utóbbi időben azonban olyan problémák merülnek föl, melyek a jövőben megbillenthetik a HD stabil piaci pozícióit. Öregszik a 80-as 90-es években motorra ültetett juppigeneráció. Az utóbbi tíz évben a motorosok átlagéletkora 38-ról 46 évre emelkedett. Ráadásul a gazdasági recesszió pont a HD tulajdonos juppiréteget érinti. A cég vezetői szerint, ha a gazdaság nem élénkül fel, a közeljövőben, fel kell készülni arra, hogy a felső középosztály motorosai hamarosannem engedhetik meg maguknak a HD-t, ami igencsak megnehezítheti a legendás hírű gyár életét.
Ajánlat: