Az olcsó jegyekkel, és szolgáltatásmentes járatokkal működő Ryanair gépeinek kihasználtsága átlagosan 79 százalékos volt az egy évvel korábbi 76 százalék helyett, fizető utasainak száma pedig 30 százalékkal 2,7 millióra nőtt.
Az ír társaság sikere éles kontrasztban áll a legnagyobb európai hagyományos légitársaság, a British Airways hétfőn bejelentett 160 millió fontos adózás előtti veszteségével. A múlt év szeptemberi terrortámadások a légiközlekedési iparág globális válságát hozták, amelyet elsősorban a nagy járatszámmal üzemelő, jelentős utasforgalmat bonyolító cégek szenvedtek meg.
A Ryanair vezérigazgatója, Michael O'Leary elmondta: a kedvező eredményt annak köszönhetően érték el, hogy az egy utasra jutó bevétel 10 százalékkal csökkent a szeptemberi terrorakciók után bevezetett árengedmények miatt, de ez szükséges volt a közönség bizalmának helyreállítása végett. A cég - történetében először - több mint 10 millió utast szállított a tavalyi naptári évben.
A társaság az elmúlt évben átlagosan 35 fontért kínálta menetjegyeit, de O'Leary az elkövetkezendő öt évben további 5 százalékos árcsökkentést is elképzelhető tart. A repülőjegy-árakat mérséklő tényező egyébként, hogy a Ryanair másodlagos repülőtereket használ, amelyek olcsóbb leszállási díjakat számítanak fel.
A Ryanair nemrég bejelentette, hogy egy nagyszabású fejlesztési terv keretében száz új Boeing 737-est rendelt idén december és 2008. december közötti Szállításra, és a célállomások számát is növelni szeretné. Ennek finanszírozását segítendő, 170 millió euró értékben 26 millió új részvényt bocsát ki, jelenlegi részvénytőkéjének 3,6 százaléka erejéig, intézményi befektetőknek - közölték a cégnél kedden.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Korábban:
A Ryanair 100 darab új utasszállítót rendel
(2002. január 21.)