A kidolgozott, meglehetősen összetett konstrukció szerint a GM fő befektetésével új vállalatot hoznak létre, amelynek a Daewoo eladja bizonyos vagyonhányadát. Az amerikai cégnek 400 millió dolláros befektetéssel 67 százalékos része lesz az új vállalatban; a maradék 33 százalék a Daewoo hitelezőit illeti 197 millió dolláros befektetés fejében.
A dél-koreai cég egyes vagyonrészeiért cserébe a közös vállalat 1,2 milliád dollár névértékű elsőbbségi részvényt ad zártkörű kibocsátás keretében a Daewoo hitelezőinek.
Daewoo két hazai és egy vietnami gyártóüzemét, valamint kilenc külföldi értékesítési részlegét adja át az új vállalatnak, amely átveszi a gyár 573 millió dolláros adósságrészét is. A két társaság magyarországi leányvállalatai egybehangzóan mondták, hogy a megállapodás egyelőre nem érinti a magyarországi kereskedelmi egységeket. Beleznay Zsolt, a Daewoo Motors Hungary Kft. marketing-igazgatója szerint a jövőben sem valószínű, hogy kiterjesztenék a konstrukciót Magyarországra.
Az Opel South East Europe illetékese szerint ez majd csak a további elemzések után dől el. A Daewoo csoportot 2000-ben csődben lévőnek minősítették, miután a cég a kölcsönökből fedezett terjeszkedéssel 17 milliárd dollár adósságot halmozott fel. A vállalat azóta csődgondnokság alatt áll. A GM és a Daewoo kapcsolata húsz évre nyúlik vissza; volt olyan időszak, amikor az amerikai cégnek 50 százalékos részesedése volt a dél-koreai vállalatban. Ezt 1992-ben a Daewoo Motor kivásárolta; a partneri viszony helyreállításáról 1999 augusztusában írt alá emlékeztetőt a két járműipari csoport.
(MTI)
Ajánlat:
Korábban:
Zöldlámpa a GM-nek Dél-Koreában
(2002. április 10.)