A vállalat előrejelzése szerint idén ismét bővülni fog a mobilpiac, miután a tavalyi 393 millió után idén 417 millió készüléket értékesítenek világszerte. 2001-ben kevesebb mobilkészüléket értékesítettek, mint egy évvel korábban; ez 1990 óta először fordult elő. A piac bővülését a telefongyártók leginkább a hang és képüzenetek továbbítására is alkalmas MMS-technológia elerjedésétől várják: reményeik szerint az új lehetőségek egyre több mobiltulajdonost készülékük lecserélésére ösztönöznek.
Ami a gyártók sorrendjét illeti, a Strategy Analytics felmérése szerint a Nokia stabilizálta piacvezető pozícióját, és a második negyedévben 36 millió értékesített készülékkel a piac 37,2 százalékát birtokolja. Sikeres negyedévet zárt a Motorola is: piaci részesedését 17,3 százalékra emelte, míg a Samsung és a Siemens helyzete nem változott. Az adatok szerint a Sony-Ericsson eladásai visszaestek, mivel a cég új stratégiája az igényes és gazdag ügyfelek kiszolgálását helyezi előtérbe.
Vezető mobiltelefon-gyártók piaci részesedése (százalékban):
Nokia |
37,2 |
Motorola |
17,3 |
Samsung |
9,8 |
Siemens |
8,5 |
Sony-Ericsson |
5,2 |
Egyéb |
22,1 |
(Üzleti egyed)
Korábban:
Az adatátvitelé a jövő a mobilfóniában
(2002. augusztus 16.)
Felfutott a mobiltelefonok kivitele
(2002. augusztus 8.)