A pénteki időközi beszámoló szerint mind a brit hazai piacon, mind külföldön, mind az élelmiszeren kívüli cikkek árusításában, mind pedig az értékesítést segítő szolgáltatási üzletágban nőtt a bevétel.
Nagy-Britanniában 7,4 százalékkal, külföldön pedig 32 százalékkal nőtt az értékesítés a negyedévben. Minden országban, ahol a Tesco jelen van - köztük Magyarországon is - nőtt az értékesítés, és a vállalat jó úton van célja felé, hogy jövő év végére ugyanannyi áruházterülete legyen külföldön, mint Nagy-Britanniában. Idén 325 ezer négyzetméter áruházterület megnyitását tervezik külföldön.
A februárban zárult utolsó üzleti évében a Tesco forgalma 23,65 milliárd font volt az előző évi 20,98 milliárd után, a tiszta nyeresége pedig 830 millió fontra nőtt 722 millióról.
Péntek délelőtt a Tesco részvényeinek árfolyama 2,515 font volt a londoni értéktőzsdén, 3 pennyvel, azaz 1,18 százalékkal olcsóbb a csütörtöki zárónál. Egy éven belül a papírok értéke 2,7025 font és 2,18 font között mozgott.
(MTI)
Ajánlat: