A hétfőtől érvényes változások értelmében a személyautóknak (1. kategória) Budapest és Kecskemét között az eddigi 1820 helyett 1920 forintot kell fizetniük, a Kecskemét-Kiskunfélegyháza szakaszon pedig 730-ról 770 forintra emelkedik a díj. Így a teljes Budapest-Kiskunfélegyháza út megtétele az év első felében még 2550 forintba került, a második hat hónapban azonban már 2690 forintot kell fizetniük az autósoknak, írja a Világgazdaság.
Ez azt jelenti, hogy az M5-ösön többe kerül egy út, mint az állami autópályákon az egy hónapra érvényes matrica, aminek ára az 1. kategóriában 2600 forint. A Budapest-Kiskunfélegyháza közötti sztrádán legnagyobb mértékben (420 forinttal) a nehézgépjárművek tarifája nőtt. Így mától ezen a szakaszon 8340 forintot kell fizetniük.
Ugyancsak július 1-jétől - az EU-val összehangolt hazai szabályozás első ütemeként - új jármű már csak úgy kaphat engedélyt a forgalomba helyezéshez, ha megfelel az úgynevezett Euro-3-as szigorított környezetvédelmi normáknak. A szennyezőgáz-kibocsátás tovább szigorított határértékeit előíró követelményeket az Európai Unió tagországaiban 2000-2001-ben már bevezették. A szigorított követelmény bevezetéséhez szükséges ütemezés szerint Magyarországon 2002. július 1-jétől új jármű már csak úgy kaphatja meg az engedélyt a forgalomba helyezésre, ha megfelel a szigorított légszennyezési előírásnak.
Az Euro-2-es norma követelménye ez év elejéig egyébként egyaránt vonatkozott az új és a használt járművek forgalomba helyezésére. Az új környezetvédelmi szabvány bevezetésekor különbséget tettek az új és a használt gépkocsikra vonatkozó szabályok között, így használtan, egyedileg még 2003. december 31-ig behozhatók az Euro-2-es motorral szerelt autók - áll a gazdasági napilapban.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Autó - az Üzleti Negyed rovata
Korábban:
Vezetőváltások a Nemzeti Autópálya Rt. élén
(2002. június 21.)
Nem hiányzik a könyvtárából?