A januártól júniusig tartó időszakban összesen 543 ezer 742 darab gépkocsit adtak el, szemben az egy évvel korábbi 459 ezer 835 darabbal. A növekedés elsősorban az új Mini, a középkategóriájú 3-as sorozat, illetve az X-5-ös szabadidő-autó iránt megnőtt keresletnek köszönhető.
A müncheni központú vállalat várakozásai szerint az idei évi profit meghaladja majd a tavalyit, és az eladások tekintetében nagy riválisait is lekörözi. A DaimlerChrysler-tulajdonú Mercedes Benz, valamint a Volkswagen által gyártott Audi forgalma az első félévben alig nőtt, az Opel-gépkocsik eladásai pedig csökkenő tendenciát mutatnak.
Az év egészét tekintve a nyugat-európai és tengerentúli kereslet csökkenésével számol a BMW, és a nyugat-európai eladások 5,3 százalékos visszaesését valószínűsíti. A nemzetközi piac a vállalat számításai szerint az év utolsó negyedévében talál csak magára. A BMW egyébként több mint egymillió autó eladását tervezi az idén világszerte.
A bajor autógyártó részvényeinek árfolyama 1,01 euróval - 2,4 százalékkal - 41,80 euróra esett szerda dél körül a frankfurti értéktőzsdén. A papírok értéke 8 százalékkal nőtt az idei első hat hónapban.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat: