A brit easyJet légitársaság tárgyalásokat kezdett az Airbus és Boeing repülőgépgyártókkal új gépek vásárlásáról. A tárgyalások sikere esetén ez lehet a legnagyobb rendelés, amelyet diszkont-légitársaság adott gépvásárlásra. Az Easyjet 75 darab repülőgépre kért árajánlatot a két gyártótól, a gépeket 2007-ig kellene leszállítani - írja a BBC.
A társaság szóvivője közölte, hogy a pontos ár megjelöléséig nem tudni, hány gépet vásárolnak. Az easyJet a flottabővítés segítségével mindenesetre tovább növelhetné már így is jelentős utasforgalmát, amely egy év alatt meghaladta a 7 millió főt. Összehasonlításképpen Nagy-Britannia második legnagyobb menetrendszerinti légitársasága, a British Midland a 7 milliót kevéssel meghaladó évi utasforgalommal büszkélkedhet, és e tekintetben várhatóan néhány hónapon belül át kell adnia második helyét az easyJetnek.
A 2001. szeptember 11-i terrortámadásokat követő iparági hanyatlást a nagy nemzeti légitársaságokkal ellentétben az olcsó jegyekkel dolgozó, rövidebb tranzitidővel működő diszkont-légitársaságok kevésbé szenvedték meg, sőt a jegyárak további csökkentésének köszönhetően jelentős utasforgalom-bővülést könyvelhettek el, elsősorban a kevésbé népszerű, és a nagy társaságok által mellőzött európai célállomások esetében.
Szakértők szerint egyébként az easyJet - és vetélytársa, a Ryanair is - hat éven belül várhatóan több utast szállít majd, mint az iparág nagyágyúinak tekintett British Airways, Lufthansa vagy Air France.
Az easyJet szóvivője szerint a nagy-britanniaival ellentétben az olasz, a német és a francia piac még egyáltalán nem telített, így rövid időn belül ezekben az országokban is jelentősen nőhet az olcsó légitársaságok előnyeit kihasználó utasok száma.
Az easyJet esetleges gépvásárlása az Airbus repülőgépgyártónak is jól jönne, hiszen a brit-francia vállalat a terrorakciók utáni időszakban jóval kevesebb gép gyártására kapott megrendelést, minta nagy rivális, az amerikai Boeing.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Korábban:
Az easyJet szemben a trenddel
(2001. október 5.)