A Fabia családi autóból az első negyedévben 7 százalékkal kevesebbet, 64 601 adtak el, az Octavia szedánból viszont 4,7 százalékkal több, 41 526 kelt el. A tavaly év végén piacra dobott új Superb szedánból 1150 talált gazdára.
A vállalat legfontosabb piacán, Nyugat-Európában 62 721 Skoda autó kelt el az első negyedévben, 5,1 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban, és Lengyelországban és Magyarországon is kevesebb Skodát vásároltak. A csehországi eladások 13,1 százalékkal estek vissza, bár az autógyár hazai piaci részesedése ennek ellenére is 52,5 százalékos.
A Volkswagen csoporthoz tartozó vállalat továbbra is úgy látja, hogy az erős korona rontja olcsó autói versenyképességét a külpiacokon, míg a valuta túlértékeltsége javítja a rivális márkák csehországi piaci helyzetét.
(MTI)
Ajánlat:
Korábban:
Csökkenti termelését a Skoda
(2002. március 14.)