A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0
HUNMuhari Eszter
19:25VívásEszter Muhari-Auriane Mallo-Breton
HUNMuhari Eszter
20:40VívásEszter Muhari-Nelli Differt
HUNMagyarország
21:44ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNPóta Georgina
22:15AsztaliteniszGeorgina Pota-Xiaona Shan
NyílNyíl

<P class="MsoNormal">Lassul a hipermarketek terjeszkedése <P class="MsoNormal"> 

Vágólapra másolva!
Az idei év első öt hónapjában lassult a hipermarketek terjeszkedése az élelmiszer-kereskedelmi piacon, a GfK Piackutató Intézet szerint azonban részesedésük a jelenlegi 18 százalékról 2005-re 25 százalékra emelkedhet.  
Vágólapra másolva!

Az intézet legutóbbi reprezentatív felmérése szerint az idei év első öt hónapjában a hiper- és szupermarketek, a diszkontok valamint a Cash and Carry (C+C) típusú üzletek aránya együttesen 52 százalékot tett ki a háztartási cikkek napi beszerzésében. A felmérésből kiderül, hogy a korábbi évek tendenciájától eltérően a szupermarketek tartani tudták pozíciójukat, részesedésük a háztartások beszerzéseiből az idei év első öt hónapjában 15 százalék volt, ami megegyezik a 2001-es adatokkal.

A diszkontok és a C+C típusú üzletek részesedése a fogyasztási cikkek forgalmában viszont 1-1 százalékpontot csökkent, így a diszkontoké 2002. január-májusban 15, a C+C típusú üzleteké pedig 4 százalék volt. A rendelkezésre álló adatok szerint a C+C üzletek részesedésének csökkenése a jövőben tovább folytatódik. A kutatók szerint nem várható ugyanakkor nagy változás a diszkont pozíciójában, amely elsősorban a hipermarketek és a kis boltok láncainak terjeszkedésétől függ.

A vizsgált időszakban a szervezetlen kereskedelmi formák - utcai árus, piac - nem veszítettek pozíciójukból: 2001-hez hasonlóan 13 százalékkal részesednek a napi fogyasztási cikkek forgalmából. Ez az arány azonban a szervezett kereskedelem erősödésével tovább csökkenhet - derül ki a közleményből.

(MTI)

Ajánlat:

GfK

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!