A FIAT vezetése azt tervezi, hogy élve a jogszabályok nyújtotta lehetőséggel 7600 dolgozót kiegészítő pénztárba helyezne, 500 munkavállaló esetében pedig a mobilitás eszközét használná.
Kiegészítő pénztár
A kiegészítő pénztár intézményét 1968-ban vezették be; olyan különleges pénzalapot jelent, amelyet az állam és a vállalatok közösen finanszíroznak, és a társadalombiztosítási intézet kezel. Amikor egy cég szerkezeti átalakításokat akar végrehajtani, átmenetileg kiegészítő pénztárba helyezheti dolgozóinak egy részét huszonnégy hónapos időtartamra, amely szükség esetén négy évre is meghosszabbítható. Ez idő alatt az otthon maradó dolgozó fizetésének nyolcvan százalékát kapja.
Mobilitás
Az alkatrészgyártó cégeknél háromszáz, a szolgáltatások területén dolgozók közül pedig kétszáz ember elveszítené ugyan munkaviszonyát, de a mobilitás révén egy éven keresztül fizetése 80 százalékát megkapná; később az arány fokozatosan 64 százalékosra csökkenne.
Az autógyár ezt az eszközt nyugdíjkorhatár előtt álló és fiatal dolgozói esetében alkalmazná.
(MTI)
Ajánlat:
Korábban:
Óriási tüntetéshullám a Fiat leépítési terve ellen
(2002. október 9.)