A szövetség adatai szerint elsősorban a luxusautók iránti kereslet bővült: a BMW eladásait 28 százalékkal, 61 639-re növelte, piaci részesedése pedig 3,7-ről 4,7 százalékosra nőtt egy év alatt; a DaimlerChrysler eladásai 1,8 százalékkal bővültek, a vállalat piaci részesedése pedig 6,1-ről 6,2 százalékosra emelkedett. A Bloombergnek nyilatkozó szakértők az adatokat magyarázva elmondták: a lassú gazdasági növekedés és a bizonytalan kilátások a gazdagabb vásárlókat kevésbé bizonytalanítják el.
A hónap vesztese a Ford volt: a világ második legnagyobb autógyára 5,8 százalékkal kevesebb - összesen 165 254 ezer autót - adott el, mint egy évvel korábban; a cég piaci részesedése 12,6 százalékosra csökkent a tavaly szeptemberi 13,5 százalékosról.
(Üzleti Negyed)
Korábban:
A FIAT kiszállhat az autóiparból
(2002. október 14.)
Életbe léptek az új uniós autópiaci szabályok
(2002. október 1.)