Az összesítés szerint a két legnagyobb értékesítő közül a Suzuki 19,6 százalékról 20,9 százalékra növelte magyarországi piaci részesedését az új autók eladásában, míg az Opel részesedése 14,9 százalékról 13,5 százalékra csökkent. A harmadik legnagyobb értékesítő, a Renault piaci részesedése 10,9 százalékról 9,8 százalékra mérséklődött.
Növelte részesedését a magyar gépjárműpiacon a Skoda 5,7 százalékról 6,5 százalékra, a Peugeot 6,8-ról 7 százalékra, a Citroen 4,6-ról 4,9 százalékra, a Daewoo 3,5-ről 5,6 százalékra.
A Volkswagen gépkocsik eladása 13,6 százalékkal esett vissza, ebből a márkából 9 280 darab fogyott szeptember végéig. A gyártó piaci részesedése 9,8 százalékról 7,4 százalékra csökkent. A Fiat piaci részesedése 5,1 százalékról 4,4 százalékra esett vissza.
Népszerűek a kis- és alsóközép kategóriás személyautók
Legkelendőbbek a kis- és az alsóközép kategóriás személyautók voltak. Az alsóközép kategóriás autók eladása 23,1 százalékkal, a kisautóké 4,6 százalékkal bővült tavalyhoz képest. A miniautók értékesítése 41 százalékkal nőtt, 13 023 darab kelt el belőlük az idén szeptember végéig.
A haszongépjárművek közül a 3,5 tonnánál kisebb teherbírásúakból 19 630 darabot adtak el idén az első háromnegyedévben, 9,6 százalékkal többet, mint 2001 azonos időszakában. Itt piacvezető a Ford 10,1 százalékkal. A Renault 9,8 százalékos, a Peugeot 9,7, a Toyota 9,1 százalékos részesedéssel rendelkezik. A 3,5 tonnánál nagyobb teherbírású teherautók és buszok értékesítése 33,2 százalékkal nőtt.
Motorkerékpárokból 5 693 darabot értékesítettek az év első háromnegyed évében, míg tavaly ugyanebben az időszakban mindössze 2 276 darabot. A piacvezető a Suzuki és a Yamaha, részesedésük 30,8 illetve 28,2 százalék.
(MTI)
Ajánlat:
Autó - az Üzleti Negyed rovata
Korábban:
Erősen csökkentek az autóeladások nyugaton
(2002. szeptember 12.)