Hihetetlenül bizonytalanok a munkahelyek Európában - magyarázza Henrik Lier elemző - ebben a helyzetben az emberek nem kockáztatnak meg egy olyan mértékű beruházást, amit egy autó jelent.
Az autógyártók ez évre 4 százalékos piacvesztéssel kalkuláltak. Az első négy hónapban az arány 2,8 százalék volt, azonban májusban megindulta a zuhanórepülés: mostanra az európai autógyártók 8 százalékkal kevesebb gépkocsit adtak el, mint tavaly ilyenkor.
Az eladás-csökkenés legnagyobb vesztese a FIAT: 29,5 százalékkal kevesebb autót adtak el. Idén eddig 91 881 FIAT talált gazdát. Ráadásul csökkent a cég piaci részesedése is: az előirányzott 10 százalékhoz képest csak 7,2 százalékot teljesített az olasz gyártó.
A gyengülő eladások mellett is erősítette piaci részesedését a Volkswagen AG: 0,4 százalékot erősödve jelenleg 18,8 százalékon állnak. A két francia autógyár - bár a hazai piacon érzékeny veszteséget szenvedtek, erősíteni tudtak európai piaci részesedésükön: a Renault 0,4 százalékkal jelenleg 10, 8 százalék, a Peugeot-Citroen 0,5 százalékos emelkedéssel 15,2 százalékon áll. Ezzel az eredménnyel a francia cég Európa második legnagyobb autógyárává vált.
A luxusautók piacán nem tapasztalható olyan radikális vásárlószám-csökkenés, mint a tömegautó-kereskedelemben. Idén eddig a BMW a győztes, ezt a bajor cég elsősorban a Mini sikeres piaci szereplésének köszönheti. A cég jelenleg - 1,3 százalékos emelkedés után - 18,6 százalékon áll a kategória többi gyártója előtt.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Korábban:
A BMW lekörözte vetélytársait
(2002. július 10.)
Nem hiányzik a könyvtárából?
A gyufacímkétől az online-hirdetésig