A cég pénteki beszámolója szerint az egyszeri tételek és arculatérték-leírás előtti adózatlan eredménye 43,2 millió font volt a szeptemberrel zárult három hónapban az előző évi azonos időszakról jelentett 22,6 millió fontos vesztesége után. Az egyszeri tételekkel és leírásokkal együtt kimutatott adó előtti profit 13,9 millió font volt a korábbi pénzügyi év első negyedében termelt, így számolt 89,2 millió fontos veszteség helyett.
A Murdoch-féle News Corp. média- és sajtócsoport 36 százalékos ellenőrző tulajdonában lévő BSkyB-nek nettó szinten is sikerült minimális, 100 ezer fontos nyereséget kimutatnia az egy évvel korábbi 94,8 millió fontos nettó veszteség után.
A csoportszintű forgalom 642,7 millió fontról 726,2 millió fontra nőtt. A céget főleg azok az új előfizetők emelték vissza a nyereséges zónába, akik a korábbi legnagyobb nagy-britanniai rivális, az ITV Digital idei összeomlása után vándoroltak át a BSkyB-hez. A vizsgált negyedévben rekord ütemben, nettó 217 ezerrel 6,32 millióra nőtt azoknak a brit előfizetőknek a száma, akiknek otthonába közvetlenül - vagyis nem kábelen és nem földi terjesztők közvetítésével - jutnak el a cég műsorcsomagjai.
Az előfizetőnkénti éves átlagos bevétel az első üzleti negyedévben 348 fontra nőtt az egy évvel korábbi 317 fontról. A BSkyB 2005-re tervezi a 400 fontos éves előfizetőnkénti bevétel elérését.
(MTI)
Korábban:
Eladta a BskyB-t a Vivendi
(2002. szeptember 25.)