Az Állami Autópálya Kezelő Rt. vezérigazgatója, Bitvai Miklós a lapnak elmondta, hogy jövőre több változás is várható. Így a kategóriahatárokat a mainál egyszerűbben tervezik meghatározni. A járművek magassága, illetve tengelyszáma helyett a forgalmiban szereplő tömeg lenne az irányadó. Az első kategóriába a tervek szerint a maximum 3,5 tonna, a másodikba a 7,5 tonna, a harmadikba az e feletti járművek kerülnének.
Az "aki jobban terheli a sztrádát, többet fizessen" elv már Ausztriában is sikeresen működik. A vezérigazgató szerint a teherautók, kamionok éves költségvetésében csak pár százalékpontot tesz ki a sztrádamatrica ára, ezért nem kell attól tartani, hogy az átlagosnál nagyobb drágulás letéríti őket az autópályáról.
(Üzleti Negyed)
Korábban:
Jövőre 80 milliárdért épül autópálya
(2002. november 5.)