A már befejezett felújítási munkák elvégzésére a forrást az autósok által megvásárolt autópálya-matricákból származó bevétel biztosította az idén, függetlenül attól, hogy a kivitelezés díjas vagy ingyenesen igénybe vehető szakaszon történt, az ÁAK tájékoztatása szerint. A társaság 2001 óta ütemezett fenntartási programot hajt végre. Ennek célja, hogy az állami üzemeltetésű autópálya-hálózaton ne legyen tíz évnél idősebb burkolat. Ezt az idén érte el a társaság, a közlemény szerint: a burkolatok átlagéletkora 4,5 év.
A felújítások során ebben az évben befejezték az M1-M7 közös szakaszán az új, korszerű elválasztó sáv kiépítését, valamint az M0-s autóúti csomópontokig a közvilágítás kiépítését. Ezek a biztonságos közlekedést segítő munkálatok 564 millió forintba kerültek idén. A munkákhoz kapcsolódóan megújult az M7-es burkolata Érd és az M1 autópálya között, az M1-esé pedig az M0 és Biatorbágy között. Az M1-es a Győrt elkerülő szakaszán, 15 km hosszon kapott új burkolatot. Az M3-as autópályán Gödöllő térségében 3 hidat és a pálya burkolatát újították fel.
Az ÁAK Rt. felújította a balatonvilágosi autópálya-mérnökséget is, az M7-es autópályán pedig három pihenőhelyet újítottak fel. A munkák versenyeztetése minden esetben a közbeszerzési törvény előírásainak megfelelően történt - áll az ÁAK közleményében.