Állami kézben maradhatnak a sztrádák

Vágólapra másolva!
Az épülő autópályák Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt. kezébe adását javasolja a kormánynak a Pénzügyminisztérium (PM). A megoldáshoz törvénymódosításokra lesz szükség - írja a csütörtöki számában a Népszabadság.
Vágólapra másolva!

Egy nemrég elkészült előterjesztés-tervezet szerint nem kerül veszélybe a sztrádák koncesszióba adásától remélt 163 milliárd forint költségvetési megtakarítás és 137 milliárd forint bevétel. A sztrádák költségvetésen kívülre helyezése gyorsabban és olcsóbban oldható meg az ÁAK bevonásával - véli a Pénzügyminisztérium.

A pénzügyi tárca a magánbefektetők bevonása helyett az épülő, illetve az építkezések megkezdése előtt álló sztrádaberuházások Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt. kezébe adását javasolja a kormánynak. A Népszabadság úgy tudja, hogy az előterjesztés készítői szerint az autópályák költségvetésen kívülre helyezése gyorsabban, kockázatmentesebben és olcsóbban oldható meg az ÁAK bevonásával, mivel az állami sztrádacég kiszámíthatóbb partner a magánbefektetőknél, és profitelvárásai sincsenek.

A magánkoncessziós megoldást háttérbe szorító előterjesztés tervezete megszabja azt is, hogy a gyorsforgalmi utak átadásához milyen feladatokat kell végrehajtani. A gazdasági tárcára vár szükséges szerződések előkészítése, az ÁAK-nak pedig meg kell kezdenie a tanácsadó kiválasztását, és fel kell készülnie a beruházások átvételére.

A pénzügyi tárca szeretné, ha az országgyűlési bizottságok február elején megtárgyalnák, illetve jóváhagynák az autópálya-, az államháztartási és a koncessziós törvény módosítását is - írja a Népszabadság.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!