A fellebbezés jogintézménye a pályáztatás során nem értelmezhető, mert polgári jog hatálya alá tartozó szerződéskötési folyamatról van szó, és nem államigazgatási eljárásról - nyilatkozta Kováts Kornél kormány-főtanácsadó. Az elutasított pályázók panaszt nyújthatnak be az irányító hatóság vezetőjéhez, ám a célravezető megoldás a pályázat gyors kijavítása és újbóli beadása.
Nincsen átlátható szabályozás az EU-pályázatok terén, így előfordulhat, hogy ugyanannak a pályázónak két benyújtott pályázata közül csak az egyiket fogadják el - nyilatkozta Maróczi Imre, a Pályázatírók és Tanácsadók Országos Szövetségének elnöke. Az egyes operatív programok esetében különbözőek az elutasított pályázók panaszbenyújtási lehetőségei.
A regionális operatív programnál (rop) 3 napon belül élhet panasszal az elutasított pályázó. Az agrár és vidékfejlesztési operatív programnál (avop) a döntés kézhezvételétől számított 15 napon belül nyújthat be kifogást az, aki nem elégedett a döntéssel. Panaszáról a miniszter 30 napon belül dönt, ez után már csak polgári per keretében kérheti a pályázó az eljárás szabályszerűségének vizsgálatát.
A humánerőforrás-fejlesztés operatív programnál (hefop) a pályázatot értékelő szakmai bizottság döntése ellen nem lehet fellebbezni. A döntésről és indoklásról részletes szöveges tájékoztatót kap a pályázó. A pályázó az értesítő levél kiküldéstől számított 30 napon belül nyújthat be eljárásrendi panaszt az irányítóhatóság vezetőjéhez, aki nyolc napon belül bírálja el a kérelmet.
A gazdasági versenyképesség operatív programnál (gvop) a pályázó méltánytalan, megalapozatlan döntés esetén fordulhat panasszal az irányító hatóság vezetőjéhez. Joga van betekinteni a bíráló bizottság emlékeztetőjébe és megismerni az elutasítás okát.
A Nemzeti Fejlesztési Hivatal szerint még nem fordult elő, hogy szakmai okból elutasított pályázatról született döntést megváltoztattak volna, de jogosultsági hiba miatt elutasított pályázatok újbóli elbírására már volt példa - írja a Világgazdaság.