Horváth Zsolt Csaba, a GKM helyettes államtitkára sajtótájékoztatón elmondta: a mintegy 670 kilométer hosszú 2x2 sávos autóút az osztrák határtól Vasvár, Veszprém, Dunaújváros, Szolnok és Püspökladány érintésével (Budapest tehermentesítésével) kapcsolatot teremt az észak-erdélyi autópályával.
A becslések szerint 1000-1100 milliárd forintba kerülő beruházás előkészítő munkái hamarosan megkezdődnek, és a kormányhatározat szerint a teljes szakasz 2015-ig megépülhet.
A helyettes államtitkár szerint a forrásokról és finanszírozási konstrukciókról - PPP, koncessziós - még korai beszélni, ám az állam számít az EBRD kedvező kamatozású hitelére és uniós támogatásokra is.
Horváth Zsolt elmondta, hogy az M8-M4-es Vasváron találkozik a még későbbi időpontban megvalósuló dél-magyarországi M9-es autóúttal, Balatonaligánál az M7-es autópályával, Dunaújvárosnál az M6-os autópályával, Kecskeméten az M5-ös sztrádával és Berettyóújfalunál az M3-as folytatásaként épülő, Debrecenből érkező autóúttal.