Magyarországon 2004 június és 2005 május között az ásványvíz kiskereskedelmi értékesítése mennyiségben meghaladta a 640 millió litert, a forgalom értéke pedig a 30 milliárd forintot - derül ki az ACNielsen Piackutató Intézet felméréséből.
A fogyasztás hússzorosára nőtt a 90-es évek eleje óta; akkor 3 liter, tavaly 60 liter ásványvizet ivott meg egy ember egy évben. Az egy főre jutó fogyasztás 2010-re 85 liter lesz - prognosztizálja az Agrár Európa Kft. tanácsadó cég tanulmányában.
A Fővárosi Ásványvíz- és Üdítőipari Rt. kommunikációs vezetője, Barta Zsolt elmondása szerint Ausztriában tavaly 80-90, Francia- és Olaszországban 130 liter volt az egy főre jutó ásványvízfogyasztás. Magyarországon, ha meleg marad a nyár, az idén a 70 litert is elérheti ez a mennyiség, míg pár éven belül pedig az ausztriai szintre nőhet.
Az ásványvizek, a szénsavas üdítőitalok, valamint a gyümölcslevek között idén az ásványvíz várhatóan átveszi a vezetést az eddig domináns szénsavas üdítőktől.
Magyarországon, a szódavíz tradíciói miatt, egyelőre dominál a szénsavas ásványvíz forgalma, de ez is változik, egyre népszerűbb a szénsavmentes változat. Jelenleg a szénsavas és szénsavmentes víz eladási aránya 85-15 százalék, míg Franciaországban 90 százalékban szénsavmentes vizet isznak - mondta Barta Zsolt.
A fő fogyasztók ugyan még mindig a városban lakók, de ahogy a kínálat nő, a fogyasztók köre is bővül. Megjelentek a regionális márkák, valamint a hipermarketek saját termékei, amelyek olcsóbb áraikkal mára nagy részesedést követelnek a piacon. Míg a nagy múltú márkákból 99-109 forint 1,5 liter, ezek 39-59 forintba kerülnek.