"Mi felzárkózni akarunk az Európai Unióhoz, nem pedig lassú növekedést elérni" - mondta Veres a magyar sajtónak az ülés után. Létezik olyan gazdaságpolitikai pálya, amelynek mentén a 2008-ra tervezett hiánycélt továbbra is el lehet érni - tette hozzá.
Magyarország elfogadta az Eurostat "rövid írásos" álláspontját az autópálya-finanszírozási konstrukciókról, és átvezette azt automatikusan az idei költségvetésbe - mondta Veres azt követően, hogy Joaquín Almunia pénzügyi biztos hivatalosan bejelentette a magyar deficithelyzettel kapcsolatos európai bizottsági értékelés felülvizsgálatát.
Veres elmondása szerint az autópálya-építést az Eurostat által jóváhagyott finanszírozási változatokban folytatni kívánják: az el nem kezdett építéseknél a közös magán-állami program alkalmazható, a többi szakaszt - már megkezdett és jelentősen előrehaladt beruházásoknál - költségvetési finanszírozásból fejezik be. Utóbbiakhoz az unió támogatását is igyekeznek igénybe venni - tette hozzá a miniszter, megerősítve, hogy tárgyalások folynak a kormány és az EU beruházási bankja (EIB) között egy ilyen jellegű hitelről is.
Sajtótájékoztatóján a miniszter nem kívánt állást foglalni arról, milyen magyar lépések követhetik az Európai Bizottság jövő hétre jelzett újabb helyzetértékelését, illetve a novemberben várható újabb EU-miniszteri ajánlásokat. Azt mondta: nem számol azzal a lehetőséggel, hogy az unió a távolabbi jövőben esetleg támogatások megvonásával sújtja Magyarországot a tartós hiánytúllépés miatt.
A hiánykilátásokkal kapcsolatban Veres János azt mondta, hogy az év végére az egész évre tervezett áfabevétel várhatóan nem fog teljesülni, a kiadási tételek között magasabb lesz a nem állami és nem önkormányzati oktatási és szociális intézményekkel kapcsolatos kiadásokat magában foglaló humán normatíva, illetve az egyszázalékos nyugdíjemeléssel kapcsolatos tételek. Ezek miatt mintegy félszázaléknyi további különbség alakulhat ki év végére - ismerte el.